یکشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۵

تجمع خانواده های فرهنگيان بازداشت شده مقابل دادگاه انقلاب تهران

خبرگزاری کار ايران
خانواده های۴۰ معلم بازداشت شده، جلوی دادگاه انقلاب تهران تجمع کرده و خواستار آزادی بستگانشان شدند. به گزارش خبرنگار ايلنا، عده‌‏ای از خانواده‌‏های فرهنگيانی که به دليل تجمع جلوی مجلس در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگير شده بودند، امروز (شنبه ۲۶/۱۲/۸۵) مقابل دادگاه انقلاب تهران تجمع کرده و خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.
در اين تجمع، چند تن از خانواده‌‏های فرهنگيان بازداشت شده، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفتند: صبح چهارشنبه هفته قبل که جمع زيادی از معلمان برای دفاع از حقوق قانونی صنفی خودشان در جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند، حدود ۴۰ تن از آنان پس از پايان تجمع توسط نيروهای امنيتی دستگير و به زندان اوين منتقل شدند.
همسر يکی از معلمان دستگير شده که جانباز شيميايی است، اظهار داشت: همسر من يک معلم جانباز شيميايی جنگ تحميلی است که به داروهای ويژه نياز دارد، اما متاسفانه مسوولين زندان اوين اجازه نمی‌‏دهند به وی دارو برسانم و نگران سلامتی جسمی‌‏ همسرم هستم.يکی ديگر از اعضای خانواده‌‏های دستگير شده گفت: بيشتر اين ۴۰ معلم دستگير شده جبهه رفته‌‏ و جانباز هستند.وی با تاکيد بر اينکه دلايل و اهداف اين معلمان بازداشت شده سياسی و جناحی نيست، گفت: آنان بلکه برای دفاع از حق قانونی صنفی شان جلوی مجلس تجمع کرده بودند که توسط نيروهای امنيتی دستگير شدند، اما اکنون در زندان اوين هستند و هيچ خبری از آنها نداريم و حتی يک تماس تلفنی هم نتوانسته‌‏اند با خانواده‌‏هايشان داشته باشند.
اعضای يک خانواده ديگر گفت: مسوولين زندان اوين روز پنج شنبه به ما گفتند که برای پيگيری وضعيت بازداشت شدگان، می‌‏توانيد صبح روز شنبه به دادگاه انقلاب مراجعه و با دادن تعهد، خانواده‌‏های خود را آزاد کنيد که اکنون مراجعه کرده‌‏ايم، اما هيچ کس پاسخگوی اين مشکل ما نيست.

هیچ نظری موجود نیست: