پنجشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۶

هیچ کس نمی‌تواند کمپین را متوقف کند!

در سال‌گرد 22 خرداد، روز همبستگی زنان ايران و تولد کمپين يک ميليون امضاء، مراسمی به همين منظور در ساعت يازده صبح روز گذشته، در منزل يکی از ياران برپا گرديد. قبل از شروع مراسم، شرکت‌کنندگان... زنان و مردانی که در این یک‌سال بارها به خیابان آمده‌اند، کتک خورده‌اند، احضار شده‌اند و زندان رفته‌اند و... یکی یکی با شاخه‌ای گل از راه می‌رسند... با چهره‌ای شکفته‌تر از گل و تبسمی برلب... يعنی اگر نمی‌شود در خیابان و حتی سالنی کوچک در این شهر بزرگ گردهم آمد، درهای خانه‌هایمان را باز می‌کنیم و یاد 22 خرداد را گرامی می‌داریم.



در مراسم سالگرد تجمع 22 خرداد، خانم شیرین عبادی، بانوی صلح ایران که در روزهای سخت جنبش زنان همراه و قوت قلب یاران جنبش بوده و هرجای جهان که رفته ندای حق‌خواهی زنانی ایرانی را فریاد کرده است گفت: هيچ کس نمی‌تواند کمپين را متوقف کند!
عبادی تجمع 22 خرداد و اعتراض علنی زنان را تلنگری بر وجدان جامعه عنوان کرد و گفت:«بعد گذشت 1 سال از تجمع 22 خرداد سال 85، الان که به پشت سر نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که حرکت‌مان درست بوده و تردیدها و دلهره‌های آن روز بی‌مورد».
او ادامه داد: «ما هزینه دادیم، اذیت شدیم، برایمان پرونده شد، اما یادمان باشد هیچ دستاوردی رایگان نیست و هیچ چیز بی‌بها بدست نمی‌آید».
بانوی صلح ایران 22 خرداد را یک تاریخ به یادماندنی در جنبش زنان برشمرد و خاطر نشان کرد:« شکایت زنان کتک‌خورده از پلیس را از جمله دستاوردهای این حرکت عنوان کرد. به گفته او: این شکایت نشان داد که ما نمی‌ترسیم. دوباره به خیابان می‌اییم و حق‌مان را می‌خواهیم.
شیرین عبادی در ادامه با پرداختن به کمپین یک میلیون امضا به عنوان دستاورد گرانقدر تجمع 22 خرداد، گفت:« تحت تاثیر این حرکت بود که امروز ما از لائیک تا مذهبی به صرف زن بودنمان گردهم آمدیم و حقوق برابر می‌خواهیم».او تاکید کرد: «کمپین یک میلیون امضا چنان برد بین‌المللی پیدا کرده که حکومت که سهل است، خود ما، اعضای کمپین هم دیگر نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم».

اصل گزارش را می‌توانيد در سايت زنستان بخوانيد

هیچ نظری موجود نیست: