چهارشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۶

نتايج مبارزه با بدحجابی در ده استان ايران

نتايج مبارزه با بدحجابی در ده استان: 14 هزار دستگيری و 67 هزار تذکر
يک ماه پس از آغاز طرح مبارزه با بدحجابي در استان ها که با يک هفته تاخير نسبت به تهران آغاز شد، مقامات انتظامي برخي از استان ها آمارهائي از دستگيري و تذکر به زنان و مردان بدحجاب و پلمپ واحدهاي صنفي ارائه کردند. بر اساس گزارشهائي که در اين خصوص در خبرگزاريهاي رسمي انتشار يافت 14635 زن و مرد در 10 استان اصفهان، کردستان، اردبيل، مازندران، گيلان، خراسان شمالي، مرکزي، سمنان، خوزستان، فارس و فرودگاه ها و ايستگاه هاي قطار دستگير شدند و 67 هزار نفر نيز به خاطر پوشش خود تذکر دريافت کردند.

استان اصفهان: 7200 تذکر، 500 نفر دستگير
طرح مبارزه با بدحجابي در اصفهان از ابتداي فرودين آغاز شد. به گفته فرمانده اطلاعات و امنيت نيروي انتظامي در استان اصفهان "از آغاز سالجاري در راستاي اجراي اين طرح به 1000 نفر فرم تعهد ارائه گرديد، به 6 هزار بد حجاب به صورت لساني تذكر داده شد و 215 نفر نيز دستگير گرديدند كه نزديك به 90 نفر به مراجع قضايي معرفي شدند".
در يک ماه اردبيبهشت نيز 1200 نفر از سوي ماموران تذکر دريافت کردند، 240 نفر پس از دستگيري با دادن تعهد آزاد شدند و 45 نفر نيز در بازداشت به سر مي برند.
سرهنگ امير عباس صوفي وند در خصوص نحوه اجراي طرح مبارزه با بدحجابي در اصفهان به خبرگزاريها گفت: "در مرحله دوم تذكر و اخذ تعهد كتبي همچنين ثبت در سيستم در رابطه با بد حجابها به اجرا در مي آيد و در مرحله سوم كه برخورد قضايي است، بد حجابها كه وضعيت بسيار نامطلوبي دارند دستگير و با آنها برخورد قضايي مي شود".
سرهنگ پاسدار سيدحميدرضا صدرالسادات فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان نيز در گزارشي از اقدامات اين نيرو خبر داد: "در راستاي اجراي طرح تاكنون? ????صنف متخلف پلمپ شده است".

استان کردستان: دستگيري 317 نفر
طي يک ماه اجراي طرح مبارزه با بدحجابي 317 نفر در كردستان دستگير شدند. به گفته ‏فرمانده انتظامي استان كردستان "در اين مدت تعداد يك هزار و 849 نفر از بانوان بدحجاب و 350 نفر از آقايان با تيپ غيرمتعارف ارشاد شدند".
حميد عطايي به خبرگزاري ايلنا گفت که طي يک ماه گذشته 256 واحد صنفي نيز پلمپ شد. واحدهاي پلمپ شده به گفته فرمانده انتظامي کردستان "شامل 206 واحد صنفي فاقد پروانه، 6 واحد آرايشگاه زنانه به دليل عدم رعايت موازين شرعي، 29 موبايل فروشي به دليل نصب آهنگ و تصاوير مبتذل بر روي موبايل، 14 واحد كافي نت به دليل وارد شدن در سايت‌‏هاي غيراخلاقي و يك واحد كافي شاپ" بوده اند. وي در عين حال گفت که 14 نفر به اتهام رابطه نامشروع در اين اماکن بازداشت شدند.

اردبيل: 3 هزار تذکر، 90 نفر دستگير
در اردبيل نيز طي يک ماه اجراي طرح مبارزه با بدحجابي 3 هزار زن و 219 مرد از سوي ماموران تذکر گرفتند و 90 نفر پس از دستگيري با اخذ تعهد آزاد شدند. به گفته فرمانده نيروى انتظامى استان اردبيل "در طول اجراى طرح 219 مورد تذکر لسانى به آقايان و 103 تذکر به صاحبان خودروهايى که آلودگى صوتى در شهر ايجاد مى کردند داده شد" و 16 مغازه نيزکه به گفته وي "اقدام به تهيه و توزيع نوارهاى مبتذل مى کردند پلمپ شده است".
امير رضا زاده با اشاره به آغاز "طرح جمع آورى اراذل و اوباش در سطح استان اردبيل" به خبرنگاران گفت: "در اجراى طرح جمع آورى اراذل و اوباش که مرحله اولآن تا 15 ارديبهشت در سطح استان اجرا شد 48 نفر از افراد سابقه دار و شرور دستگير و با حکم قضائى روانه زندان شدند". وي به روزنامه رسالت گفت که طرح جمع آوري ماهواره نيز در اردبيل شدت گرفته است.
فرمانده نيروي انتظامي ارديبل آمار معرفي شدگان به دادگاه را اعلام نکرد ولي گفت تعداد معرفي شدگان به دادگاه محدود است.

مازندران: دستگيري 8600 نفر
طي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي "6 هزار و 900 نفر" در استان مازندران دستگير شدند. روزنامه کيهان با ارائه اين آمار مدعي شد که همه اين 6 هزار و 900 نفر "از مروجان علني فساد" بودند. به نوشته اين روزنامه "1700 موتور سوار مزاحم" نيز طي يک ماه اخير در مازندران دستگير شدند.
روزنامه جمهوري اسلامي نيز به نقل از توكلي فرمانده نيروي انتظامي مازندران گزارش داد: "اين طرح صرفا برخورد با بدحجابي نيست. علاوه بر آن با مزاحمين نواميس مردم، اراذل و اوباش، اشاعه دهندگان فساد و فحشا، فعاليت هاي مجرمانه در كافي نت ها و اينترنت و... نيز برخورد خواهد شد".
توکلي با وجود دستگيري 8600 نفر در طي يک ماه اخير به اين روزنامه گفت: "عمده مرحله اين طرح ارشادي و با عدم برخورد قهري و فيزيكي همراه است".

استان گيلان: دستگيري 800 نفر
به گفته رئيس مرکز اطلاع رساني نيروي انتظامي گيلان در اجراي طرح مبارزه با بدحجابي از 1 ارديبهشت "9 هزار و 718 نفر از افراد بد حجاب" تذکر گرفتند و 579 نفر تحت عنوان "مزاحمان‌ خياباني‌ ‌و اراذل‌ و اوباش‌" دستگير شدند. سرهنگ‌ سيري به واحد مرکزي خبر گفت: "‌دراجراي طرح امنيت اجتماعي دراستان گيلان صاحبان‌ 579 خودرو به علت‌ ايجاد الودگي‌ هاي‌ صوتي‌ شديد شناسايي‌ و خودروي‌ انان‌ توقيف‌ شد".
خبرگزاري ايسنا نيز به نقل رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان گيلان افزود: "با دستگيري 221 تن و کشف 27 هزار و 302 عدد اقلام ضد فرهنگي از جمله CD فيلم و عکس از ابتداي تاکنون با تهيه و توزيع کنندگان محصولات ضد فرهنگي نيز مقابله شد".
حسيني با اشاره به جمع‌آوري تجهيزات ماهواره به عنوان يکي از محورهاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي گفت: "در اين راستا 124 دستگاه رسيور، 153 ديش و 163 ال‌ام‌بي جمع‌آوري شد".

خراسان شمالي: 13 هزار تذکر
به گفته فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي "در مدت اجراي طرح مبارزه با بدحجابي به 13 هزار نفر تذكر داده شد و 11 نفر كه پوشش آنها مغير با جامعه‌ اسلامي بود به مراجع قضايي معرفي شدند".
عليرضا حسيني به خبرنگاران گفت: "فقط در روز دوم اجراي اين طرح به دوهزارو 632 متخلف در روز دوم طرح ارتقاي امنيت اجتماعي 10 نفر به دليل پوشش نامناسب دستگير شدند".
وي خاطر نشان كرد: "نيروي انتظامي با مركز توليد و عرصه مانتوهاي كوتاه و شال هاي باريك برخورد كرده است كه در اين رابطه 48 مورد ازواحدهاي صنفي غيرمجاز پلمپ شده اند".

استان سمنان: 158 نفر دستگير
به گفته سرهنگ واعظي نژاد رئيس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي سمنان "توقيف 6 دستگاه اتومبيل و 22 دستگاه موتورسيكلت بخاطر ايجاد مزاحمت براي دانش آموزان و نواميس مردم"، "دستگيري 68 نفر بدليل ايجاد آلودگي صوتي و توقيف 11 دستگاه اتومبيل و 49 دستگاه موتورسيكلت"، "دستگيري 46 زن به اتهام بدحجابي كه 29 نفر آنها با سپردن تعهد كتبي آزاد شده و 17 نفرشان به مراجع قضايي معرفي شده اند" از جمله اقدامات نيروي انتظامي در اجراي طرح ارتقا امنيت اخلاقي در استان سمنان است.
وي در عين حال به روزنامه جمهوري اسلامي گفت: "در اين مدت 44 نفر از مزاحمين خياباني دستگير شده اند كه 35 نفر از آنها با دريافت تعهد آزاد شده و 9 نفرشان به مراجع قضايي معرفي شده اند". واعظي نژاد در عين حال خبر داد که 15 واحد صنفي پلمپ و 20 واحد نيز اخطار گرفتند.

استان مرکزي: تعهد از 90 فروشنده
در استان مرکزي آمار دستگير شدگان اعلام نشد ولي معاون اجتماعي نيروي انتظامي در اين استان به خبرنگاران گفت:" در بازديد ازصفوف و کليه فروشندگاني که فاقد تعيين صلاحيت وکارت مباشرت مي باشند وبه تعداد 90 نفر از متصديان و با فروشندگاني که حجاب اسلامي را رعايت نکرده بودند به پليس نظارت براماکن عمومي احضار و تعهدات لازم را درخصوص رعايت شئونات اسلامي از آنان اخذ و10 واحد صنفي متخلف که رعايت شئونات اسلامي را نکرده بودن پلمپ شدند و در اين خصوص پرونده اي تشکيل و تحويل مقامات قضايي شد". حيدري فرمانده نيروي انتظامي در اين استان نيز در اظهاراتي گفت: "غارت فرهنگي در خانواده‌هاي مذهبي هم رسوخ کرده و روبه افزوني است که مي‌طلبد کار فرهنگي در اين زمينه بسيار قوي باشد".
استان خوزستان: 2540 نفر دستگير
فرمانده انتظامي استان خوزستان تعداد تذكرات داده شده از آغاز اجراي اين طرح در اول ارديبهشت را 8 هزارو ? ????مورد ذكر كرد و افزود 2 هزار و 540 نفر در اين مدت دستگير شدند. به گفته عيسي دارايي از ميان دستگير شدگان "از 2 هزار و ? ???نفر تعهداخذ شد و ? ????نفر به دادگاه معرفي شدند". وي به خبرگزاري ايرنا خبر داد که يك قرارگاه درسطح استان به همين دليل تشکيل شد و نيروهاي مورد نياز اين طرح در آن مستقر شدند.

استان فارس: 2 هزار تذکر
در استان فارس طي يک هفته اول با آغاز طرح ارتقاء امنيت اجتماعي بيشتر تذکرات شفاهي بوده و کمتر از 5 تن به اداره مفاسد انتقال داده شده‌اند و تاکنون به بيش از 2 هزار تن نيز تذکر شفاهي داده شده است. اين تعداد تذکر و دستگيري در حالي انجام شد که احمدعليرضا بيگي فرمانده انتظامي فارس به خبرنگاران گفت: "طرح مبارزه با بدحجابي در فارس نداريم".
در شيراز طرح ديگري با عنوان "مرحله برخورد با صنوف متخلف و عرضه‌كننده پوشاك غير اخلاقي" نيز اجرا مي شود. به گزارش ايرنا اين طرح اول خرداد از مجتمع ستاره فارس در خيابان عفيف‌آباد شيراز آغاز شد برخي واحدهاي متخلف عرضه‌كننده پوشاك، پلمب شد و به برخي واحدها نيز اخطار داده شد.

فرودگاه و راه آهن: 1115 نفر دستگير
طي اجراي طرح برخورد با بدحجابي و ارتقاي سطح امنيت اخلاقي " 17هزار و 135 نفر از مراجعان به فرودگاه‌ها با تذكر پليس مواجه شدند".
رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور دو هفته قبل به خبرگزاري ها گفت پليس فرودگاه نيز از ابتداي اجراي طرح همزمان با ساير قسمت‌هاي مختلف ناجا اقداماتي را در اين خصوص انجام داده است. به گفته محمود بت شکن در دو هفته اول طرح مبارزه با بدحجابي 17 هزار و 135 تن از زنان و مردان از سوي ماموران تذکر دريافت کردند و "850 نفر از زنان بدحجاب با برخورد انتظامي و اخذ تعهد كتبي مواجه شدند و 130مورد پرونده نيز تشكيل شده است".
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اين مقام انتظامي گفت: "تعداد 80 نفر زن و 50 نفر مرد دستگير و به دادسرا اعزام شدند و از مسافرت 50 نفر خانم بدحجاب كه رعايت شئونات اسلامي را ننموده بودند در پروازهاي داخلي و خارجي ممانعت به عمل آمد". وي در عين حال افزود: "در فرودگاه‌هاي كشور جلساتي را به منظور آموزش و توجيه پرسنل نسوان با هدف تاكيد بر رعايت شئونات اسلامي و عدم ارائه سرويس و تسهيلات به افراد هنجارشكن در سطح فرودگاه‌هاي كشور انجام داده‌ايم".
رئيس پليس راه آهن کشور نيز در گفتگو با سايت پليس خبر داد که طرح مبارزه با بدحجابي در قطارها و ايستگاه هاي راه اهن اجرا مي شود و تاکنون 2 هزار و 560 نفر در اين خصوص تذکر دريافت کردند. به گفته رحمت الهي در طي يک هفته اول اجراي اين طرح توسط پليس راه آهن 2399 نفز تذکر شفاهي دريافت کردند، 163 نفر دستگير شدند و پس از اخذ تعهد آزاد شدند و 2 نفر نيز به دادگاه معرفي شدند.

هیچ نظری موجود نیست: