شنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۸۶

احضار 3 تن از دانشجویان دختر به دادگاه انقلاب

احضار 3 تن از دانشجویان دختر دستگیر شده در اسفند ماه ، به دادگاه انقلاب

کمیسیون زنان تحکیم :سه دانشجوی دختر دانشگاههای تهران و الزهرا که 13 اسفندماه امسال همراه 30 فعال زن دیگر به اتهام تباني براي اخلال در امنيت ملي و برهم زدن نظم عمومي از طريق تجمع غيرقانوني مقابل دادگاه انقلاب تهران بازداشت شده بودند روز چهارشنبه 14 فروردین ماه از سوی دایره ویژه امنیت دادسرای انقلاب ، تلفنی احضار شدند.
دادسرای انقلاب به مادر جلوه جواهری دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه الزهرا گفت که دخترش باید دوشنبه صبح در این دادگاه حاضر شود.
از زینب پیغمبرزاده دانشجوی تعلیقی کارشناسی جامعه شناسی دانشگاه تهران و سارا لقایی دانشجوی کارشناسی زبان ایتالیایی دانشگاه تهران نیز در تماس های مشابهی خواسته شد که صبح یک شنبه در این محل حضور یابند. پرستو دوکوهکی و ساقی لقایی دو روزنامه نگار بازداشت شده در 13 اسفند نیز تلفنی احضار شده اند.
احضار شدگان بر عدم حضور خود در صورت دریافت نکردن احضاریه کتبی تاکید کرده اند.
این احضار ها در حالی صورت می گیرند که ناهید کشاورز دانشجوی دکتری جامعه شناسی مدرسه عالی مطالعات اجتماعی پاریس و محبوبه حسین زاده ـ روزنامه نگارـ روز 13 فروردین به اتهام جمع آوری امضا برای کمپین یک میلیون امضا در پارک لاله بازداشت شده اند و هم اکنون در بند 1 عمومی زندان اوین در شرایط بسیار بدی به سر می برند.
13 اسفند ماه سال گذشته فعالین زنان در اعتراض به احضار 5 تن از فعالین زنان شرکت کننده در تجمع 22 خرداد میدان هفت تیر به دادگاه انقلاب ، در پیاده روی مقابل این دادگاه به انتظار اتمام محاکمه دوستانشان نشستند که به ضرب و شتم و بازداشت آنان ، متهمین پرونده و حتی وکیل مدافع یکی از متهمین توسط نیروی انتظامی منجر شد.

هیچ نظری موجود نیست: